28 Aralık 2013 Cumartesi

İlk Havuzlu Çıkarma Gemi Projesi SEDEF’in


Savunma Sanayii İcra Komitesi, Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından teklif değerlendirme çalışmaları tamamlanan Havuzlu Çıkarma Gemisi Projesi (LDP) kapsamında, SEDEF Gemi İnşaatı AŞ ile sözleşme görüşmelerine başlanmasını kararlaştırdı. Söz konusu firma ile anlaşma sağlanamaması durumunda sözleşme görüşmelerine ikinci sıradaki DESAN Deniz İnşaat Sanayi AŞ ile devam edilmesine karar verildi.
Havuzlu Çıkarma Gemisi Projesi kapsamında, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacına binaen, 1 Havuzlu Çıkarma Gemisi, 4 LCM, 2 LCVP, 2 RHIB ve 1 rehberleme maksatlı komutan botu inşa edilecek.
Türkiye’de inşa edilecek Havuzlu Çıkarma Gemisi; Ege, Karadeniz ve Akdeniz harekat alanlarında ve gerektiğinde Hint Okyanusu ile Atlantik Okyanusu’nda kullanılabilecek. LPD’nin ana görev fonksiyonu Kuvvet Aktarımı ve Amfibi Harekat olacak.
Gemi, idari ve lojistik görev fonksiyonlarına katkı sağlayacak. Araç ve personel taşıma kapasitesi, komuta kontrol hizmetleri, gündüz ve gece helikopter harekatı yapma kabiliyeti, ateş desteği ve acil sağlık hizmetleri imkanı ile Türkiye’nin deniz gücünün dünya denizlerinde temsiline katkı sağlayacak.
Havuzlu Çıkarma Gemisi, gerektiğinde Doğal Afet Yardım (DAFYAR) görevleri çerçevesinde de kullanılabilecek. Bünyesinde yer alan tam teşekküllü hastane ve ameliyathane imkanı sayesinde doğal afet yardımı, insani yardım ve mülteci tahliye harekatları kapsamında tıbbi destek için kullanılabilecek.
Havuzlu Çıkarma Gemisi Projesi, 22 Haziran 2005 tarihli İcra Komitesi Kararı ile başlatıldı. Teklife Çağrı Dosyası 22 Şubat 2010′da yayımlandı.
Havuzlu Çıkarma Gemisi Projesi kapsamında, DESAN Deniz İnşaat Sanayi AŞ, RMK Marine Gemi Yapım Sanayi AŞ, SEDEF Gemi İnşaatı AŞ teklifte bulunmuştu
İLK TÜRK UÇAK GEMİSİ’NİN MUHTEMEL ÖZELLİKLERİ
Savunma ve saldırı kapasitesi
* Gemideki hava kuvvetleri sayesinde savunma ve saldırı eylem yarı çapı 1200 km’ye varıyor.
* İki torpido yüklü Sea King uçağının savunma menzili 200 km.
* Sea King uçaklarının saldırı menzili 1000 km’ye kadar ulaşabiliyor.
* Matador uçağı 1100 km’ye kadar saldırı yapabiliyor.
Yüklenmiş hava üniteleri
* Hava harekâtlarında kilit rol oynayan gemide, Sea King ve Matador tipi uçaklarla birlikte Chinook tipi helikopterler bulunuyor.
* Araçlar için kullanılan garaj da dahil edildiğinde hava filosuna 30 uçak daha ilave edilebilir.
Uçuş Pisti
* Zıplama pisti 12 derece eğimli bir rampayla son buluyor. Ayrıca 80 metre koşubandı yeralıyor
Güverte
* 240 metre uzunluğunda 30 metre genişliğindeUntitled-7
TÜRK UÇAK GEMİSİ İÇİN ÖRNEK “JUAN CARLOS”
İspanya’ya ait 2009′da denize indirilen “Juan Carlos” uçak gemisi, Türkiye’nin üreteceği yerli uçak gemisine en yakın örneklerden biri. Sedef Tersanesi’nin verdiği projenin Juan Carlos gemisi ile bir bir örtüştüğü biliniyor.
Genel özellikler
* Uzunluk 230 metre
* Genişlik 30 metre
* Maksimum hız 21 knot
* Mürettebat 1443 kişi
Teçhizat
* 4 adet 20 mm’lik top
* 4 adet 12.7 mm’lik mitralyöz
* Gemiye gelecekte bir füze savunma sistemi kurulabilir.
Hız
* İtiş gücü sistemi sayesinde 21 knot’luk hıza ulaşıyor.
Amfibi harekâtlar
* Geminin iç bölümünde 46 Leopard tipi tank ve 77 hafif araç da taşınabiliyor.
* Amfibi harekâtlar için kullanılan 70 m uzunluğunda ve 17 m genişliğindeki gemi havuzu.
Taşıma kapasitesi
* 4 çıkarma gemisi
* 4-6 lastik bot
* 1 paletli araç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder