6 Ocak 2014 Pazartesi

Milli Savunma Bakanlığı ile Aselsan Lazer Güdüm Kiti üretimi sözleşmesi imzaladı

Aselsan, Milli Savunma Bakanlığı (MSB) ile hava kuvvetlerinin ihtiyaçlarının tedariği için toplam 88.9 milyon lira tutarında iki sözleşme imzaladı.

Aselsan tarafından KAP'a yapılan açıklamada, hava kuvvetlerinin lazer güdüm kiti tedariği için 31 milyon lira, hassas güdüm kiti tedariği için ise 57.9 milyon lira tutarında sözleşme imzalandığı ifade edildi.
ASELSAN GBU-12 BOMBASINI ÜRETİYOR
Aselsan tarafından daha önce çok amaçlı MK82 bombası temel alınarak geliştirilmiş olan Paveway-II lazer güdümlü bombayı lisans altında üretimini gerçekleştirmişti. Lazer güdüm kiti, havadan karaya atılan genel amaçlı bombalara güdüm kiti eklenerek hedefi vurma oranının arttırılmasını amaçlıyor. Aselsan tarafından üretilen Lazer Güdüm Bomba Kiti 2. nesil bir sistem. Aselsan kitin baskı devre kartları dahil tamamını üretme başarısı gösterdi.
ABD silahlı kuvvetleri envanterine 1976 tarihinde giren Paveway  serisi lazer güdümlü bombalar, ABD ordusu dışında birçok NATO üyesi ülke ordularında kullanılmaya devam ediyor.
Teknik Özellikler:
·         Ağırlığı: 227 kg
·         Uzunluk: 2.21 m
·         Çapı: 273 mm
·         Menzil: Yaklaşık 13 km

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder