Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Cumhuriyetin 100’üncü yılında yerli üretim Türk savaş uçaklarının F-16'ların yerine geçmesini hedefledikleri açıkladı.
Uluslararası Havacılık ve Uzay Konferansı (ICAP) 2013, Harp Akademileri Komutanlığı'nda başladı. İki gün sürecek olan konferansın açılışında İngilizce bir sunum yapan Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Türkiye'nin havacılık ve uzay sanayisinin geleceğiyle ilgili projeleri anlattı.
F-16'LARIN YERİNE
Basın mensuplarının, konferanstaki sunumuna yönelik sorularını da yanıtlayan Bayar, "Konferans sırasındaki sunumumda, biz F-16 uçaklarımızın yerini almak üzere yeni bir savaş uçağını şu anda kavramsal tasarımını yapıyoruz. Şu anda yaptığımız çalışma bu. Bu proje geçtiğimiz sene başladı. İki senelik bir fazda uçağın ön kavramsal tasarımını yapacağız. Bir kaç türevden geçtik ve şu anda bir tasarım olgunlaşmaya başladı. Buradaki hedefimiz şu; bu sene sonuna kadar bu kavramsal tasarıyı tamamlayıp, ondan sonra Savunma Sanayi İcra Komitemize bir proje teklif edeceğiz. Bu proje teklifi, uçağın geliştirilmesi için bir teklif olacak. Hedefimiz de şu, önümüzdeki 10 yıllık dönemde, yani Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında ilk uçuşunu yapacak ve ondan sonrasında da kullanıma alınacak bir uçak. Bu bir savaş uçağı. F-16'ların yerine geçecek. Tabi biliyorsunuz, biz F-35'te de konsorsiyum ortağıyız. burada iki uçağın rolleri farklı olacak. Biri teknik bir tabir ama, hava-yer rollerinde, biri hava-hava rollerinde olacak. Dolayısıyla bizim geliştireceğimiz uçak F-16'nın yerine geçecek bir hava-hava uçağı olacak. Bunlar birbirlerini tamamlayacak uçaklar olacak" diye konuştu.
TSK'NIN İSTİHBARAT İHTİYAÇLARI İÇİN KULLANILACAK
Bayar, Göktürk-2 Uydusu'nun Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) kullanımına verildiği hatırlatılarak, TSK'nın uyduyu nasıl kullanacağı sorulunca, "Bunlar, dünyayı günde 14 kere gözlem uyduları. Bu uydular, fotoğraf çekiyorlar. TSK'nın istihbarat ihtiyaçları için kullanılacak. Dolayısıyla her geçişinde belli görevler veriliyor ve belli bölgelerden fotoğraf alması sağlanacak. Bu fotoğraflar da Hava Kuvvetlerimizin, Silahlı Kuvvetlerimizin harekat planlamasında kullanılacaklar. İlk görüntüler alınmaya başlandı" dedi.
ANKA'NIN MOTORUNUN GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLER ARASINDA
Türk tasarımı İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA'nın kapasitesinin geliştirilmesi konusundaki çalışmalar hakkında soru üzerine ise Bayar, uçağın 'turboprop' yani türbün motorlu, yüksek performanslı bir modelinin geliştirildiğine dikkat çekerek "Şu anda ANKA piston motorlu bir uçak, belli bir irtifa ve taşıma gücü var. Türbin motor demek, aslında bir jet motoru, çok daha yüksek irtifalara, yüksek süratlere ve yüksek taşıma güçlerine ulaşacak. Bugün ANKA 1.5 tonluk bir uçak. Bu ANKA'nın, taaruzi ANKA diyelim, bir sonraki aşamasındaki uçağımız 4 tonluk bir uçak olacak ve onun da taşıma gücü, yetenekleri, sensörleri ona göre çok daha gelişmiş olacak. Bu, önümüzdeki dönemin önemli bir hedefi" diye konuştu.
F-16'LARIN YERİNE
Basın mensuplarının, konferanstaki sunumuna yönelik sorularını da yanıtlayan Bayar, "Konferans sırasındaki sunumumda, biz F-16 uçaklarımızın yerini almak üzere yeni bir savaş uçağını şu anda kavramsal tasarımını yapıyoruz. Şu anda yaptığımız çalışma bu. Bu proje geçtiğimiz sene başladı. İki senelik bir fazda uçağın ön kavramsal tasarımını yapacağız. Bir kaç türevden geçtik ve şu anda bir tasarım olgunlaşmaya başladı. Buradaki hedefimiz şu; bu sene sonuna kadar bu kavramsal tasarıyı tamamlayıp, ondan sonra Savunma Sanayi İcra Komitemize bir proje teklif edeceğiz. Bu proje teklifi, uçağın geliştirilmesi için bir teklif olacak. Hedefimiz de şu, önümüzdeki 10 yıllık dönemde, yani Cumhuriyetimizin 100'üncü yılında ilk uçuşunu yapacak ve ondan sonrasında da kullanıma alınacak bir uçak. Bu bir savaş uçağı. F-16'ların yerine geçecek. Tabi biliyorsunuz, biz F-35'te de konsorsiyum ortağıyız. burada iki uçağın rolleri farklı olacak. Biri teknik bir tabir ama, hava-yer rollerinde, biri hava-hava rollerinde olacak. Dolayısıyla bizim geliştireceğimiz uçak F-16'nın yerine geçecek bir hava-hava uçağı olacak. Bunlar birbirlerini tamamlayacak uçaklar olacak" diye konuştu.
TSK'NIN İSTİHBARAT İHTİYAÇLARI İÇİN KULLANILACAK
Bayar, Göktürk-2 Uydusu'nun Türk Silahlı Kuvvetleri'nin (TSK) kullanımına verildiği hatırlatılarak, TSK'nın uyduyu nasıl kullanacağı sorulunca, "Bunlar, dünyayı günde 14 kere gözlem uyduları. Bu uydular, fotoğraf çekiyorlar. TSK'nın istihbarat ihtiyaçları için kullanılacak. Dolayısıyla her geçişinde belli görevler veriliyor ve belli bölgelerden fotoğraf alması sağlanacak. Bu fotoğraflar da Hava Kuvvetlerimizin, Silahlı Kuvvetlerimizin harekat planlamasında kullanılacaklar. İlk görüntüler alınmaya başlandı" dedi.
ANKA'NIN MOTORUNUN GELİŞTİRİLMESİ HEDEFLER ARASINDA
Türk tasarımı İnsansız Hava Aracı (İHA) ANKA'nın kapasitesinin geliştirilmesi konusundaki çalışmalar hakkında soru üzerine ise Bayar, uçağın 'turboprop' yani türbün motorlu, yüksek performanslı bir modelinin geliştirildiğine dikkat çekerek "Şu anda ANKA piston motorlu bir uçak, belli bir irtifa ve taşıma gücü var. Türbin motor demek, aslında bir jet motoru, çok daha yüksek irtifalara, yüksek süratlere ve yüksek taşıma güçlerine ulaşacak. Bugün ANKA 1.5 tonluk bir uçak. Bu ANKA'nın, taaruzi ANKA diyelim, bir sonraki aşamasındaki uçağımız 4 tonluk bir uçak olacak ve onun da taşıma gücü, yetenekleri, sensörleri ona göre çok daha gelişmiş olacak. Bu, önümüzdeki dönemin önemli bir hedefi" diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder